Thursday, March 19, 2020

Kembali menulis.

Kembali semula di laman sesawang ini untuk menulis setelah beberapa tahun tidak menulis.


Mungkin banyak benda yang berlaku di dalam kehidupan. Sehingga akal dan hati tidak lagi mampu menanggung kesemuanya. Jadinya perlu mempunyai pelabuhan untuk barang luahan dan limpahan rasa, walaupun hanya sekadar sesaat dan sebesar zarah. Bukan tiada teman di sisi untuk bersandar, namun lidah kelu untuk menutur bicara

Namun untuk menulis itu juga bukannya mudah. Kadang kala, terlalu banyak yang ingin diluahkan, namun tiada perkataan yang bisa ditemukan.

Jadinya, setelah berfikir dengan sedalamnya, maka saya membuat keputusan untuk menjadikan laman sesawang ini sebagai jurnal kehidupan saya. Tentang apa yang saya lalui, dari sudut kaca mata saya.

Semoga sahaja segala pena yang ditulis di sini akan menjadi bekal kekuatan saya di masa hadapan, saat menghadapi kesukaran.Untuk mengenang, segala pahit manis kehidupan.

No comments: